Učenici 4.c razreda OŠ Maria Mratinolića zajedno sa svojim učiteljicama Suzanom Slavica i Rafaelom Kuljanić ove su školske godine bili uključeni u županijski projekt „Zavičajni mozaik“.
Cilj projekta je bio sakupiti materijale iz raznih krajeva naše županije kako bi učenici razredne nastave mogli doznati i naučiti zanimljive podatke o tim mjestima ispričane od svojih vršnjaka. Autorice projekta su učiteljice Bojana Lanča i Andrea Barac.
Na početku školske godine trebali su izabrati temu, a mogli su birati iz prirodne ili kulturne baštine svoga kraja. Učenike 4.c razreda je zanimalo zašto se na grbu grada Malog Lošinja nalazi jedrenjak pa su odabrali temu: Zlatno doba lošinjskog pomorstva i brodogradnje.
Zadatak je bio istražiti temu, zatim u prvom polugodištu napraviti jedan tiskani materijal (plakat, letak ili brošuru), a u drugom polugodištu snimiti dokumentarni film.
Istraživali su o pomorstvu i brodogradnji našeg otoka Lošinja i doznali vrlo zanimljive podatke o životu na našem otoku u 19.stoljeću. Podatke su tražili u knjigama, na internetu i poslušali predavanje profesorice Irene Dlaka koje im je omogućila TZ Malog Lošinja.

Posjetili su izložbu pomorske zbirke u Srednjoj školi Ambroza Haračića, zatim izložbu „Po svjetskim morima“ u Lošinjskom muzeju u kojoj su se između ostalih, spominjali i kapetani našeg otoka.

Zatim su posjetili Interpretacijski centar maritimne baštine u Malinskoj kako bi upoznali pomorstvo i brodove toga doba.

Jedriličar Vedran Kabalin ih je upoznao s dijelovima brodskog trupa. Posjetili su dva jedrenjaka: školski brod Talijanske ratne mornarice „Corsaro II“ i Nerezinac. Pogledali su film o brodogradnji na otoku Lošinju u 19. st. i izradili zavičajni rječnik s pojmovima o pomorstvu i brodogradnji. Od svih prikupljenih podataka izradili su brošuru.

U brošuri su pisali o brodogradilištima na našem otoku kojih je u 19. stoljeću bilo čak 12. Zatim pisali su o najpoznatijim brodovima koji su tada rađeni, o kapetanima koji su na njima plovili, o pomorskoj školi koja je osnovana u to vrijeme i o zavjetnoj crkvici koju su napravili pomorci Lošinja.

Rad na filmu započeli su izradom sinopsisa u kojemu su dogovorili teme koje će film obuhvatiti. Nakon sinopsisa uslijedila je izrada scenarija sa navedenim scenama i opisima prostora, likova i slika.
Prema napisanom scenariju izradili su detaljnu knjigu snimanja sa kadrovima, opisima kadrova i predviđenim vremenom snimanja.
Učiteljice su dogovorile plan snimanja i uslijedio je najzabavniji dio, snimanje na terenu koje je potrajalo tri tjedna. Snimali su na četiri lokacije: u uvali Baldagušta, u uvali Sveti Martin, na Čikatu i u Velom Lošinju. Napravili su dva intervjua, jedan u Srednjoj školi, a drugi u Marini.
Nakon snimljenih svih kadrova i zvukova, započeli su s najzahtjevnijim dijelom izrade filma, a to je montaža. Film su montirali u školi u programu za montiranje filmova uz veliko strpljenje svih učenika, a pogotovo onih koji su radili na montaži.
Zadatak cjelokupne izrade filma je bio vrlo zahtjevan, ali sretni su što su naučili sve korake izrade dokumentarnog filma.

Finale županijskog projekta dogodio se u Rijeci u Dječjoj kući gdje su pogledali sve finalne proizvode odnosno dokumentarne filmove svih razreda koji su sudjelovali u projektu. Promocija dokumentarnih filmova bila je svečano organizirana od strane Art kina Rijeka te su dobili diplome za sudjelovanje u projektu. U konačnici su puno naučili o različitim temama iz svih krajeva naše županije.
Učenici i njihove učiteljice zahvaljuju se TZ Mali Lošinj koja im je omogućila put na promociju.